Wednesday, September 24, 2008

Hari ini dalam sejarah....

Hari ke -25 di bulan ramadhan

Hari yang seindah ini aku mulakan hari ku dengan 2 perkara yang ntah hapa-hapa. Sejak berpindah ke rumah baru, setiap hari aku akan ambil kawan sekolej untuk sama-sama ke tempat kerja. Pagi tadi, aku boleh terlupa untuk berhenti...aku terlajak agak jauh sikit dari simpang yang sepatutnya...Nasib baik sedar cepat,kalau nak naik cab la pulak Gee. Terpaksala budak Gee jalan jauh sikit ari ni..... Sorry ek..Sebabnya...aku tak fokus....
Kedua, pukul 8.15am masuk ke kelas, walaupun student tinggal berapa kerat je..(yang lain tu agaknya dah sibuk menganyam ketupat, cari buluh lemang, buat panjut kat kampung halaman....anak mithali la katakan!) dengan semangatnya aku pun salin notes kat white board & terus mengajar.... tapi aku heran sebab dia orang pagi ni nampak blurr je...aku tanya tak jawab..selalunya menyampuk ngalahkan mak nenek. Tak pe..aku cuba betulkan sikit alignment dia orang...ulang balik topik last kelas,nak refresh memori dia orang la konon... tapi still dia orang tengok aku cam alien. Aku bagi 5 examples, 2 tu dia orang kena buat sendiri. Pas tu aku keluar kelas jap coz nak ambil midterm exam paper untuk bagi pada students yang tak datang hari tu. Bila aku masuk balik kelas, aku tanya,"Any problems...?sorang student ni tanya, "Madam, itu Maths 2 kan?" Terkedu jap....last-last aku bantai gelak..Abis satu kelas gelak kat aku.."Madam ni sibuk fikir nak balik raya ni..."Hampeh!! Aku gi ajar subject Maths 2 pada students Maths 1..Patutla dia orang blurr je..Hari ini dalam sejarah betul..selama 7 tahun aku jadi lecturer mengajar subject Maths1 & 2, tak pernah buat lawak bodoh cam ni....sebabnya..aku tak fokus...
Ini la akibatnya kalau terlalu banyak perkara yang kita fikirkan atau kalau kita fikirkan sesuatu perkara tu terlebih-lebih.....Memang hari ni aku risau memikirkan sesuatu...sesuatu yang penting dan melibatkan satu keputusan yang agak berat untuk dibuat. Tapi aku dah nekad & aku tahu inilah pilihan yang terbaik buat diriku & keluarga.... Apa dia? Tungguu.... tak boleh bising-bising lagi..nanti havoc!!!

2 comments:

Anonymous said...

Madam...Cam sindir je yng pasal anak mithali tu..Tp saye xtrase sbb sy dtg clss mase sblom raye ari tu...

arrieza said...

Saya tau awak student yang baik....Good luck 4 ur exam kay